Γρηγόρης Σακαλής | Καράβι στον Αλιάκμονα



Επάγγελμα

Δεν φταίω εγώ 
η δουλειά μου είναι
να επιβλέπω
τους συναδέλφους μου
να τους επιτηρώ
να με φοβούνται
να απολύω όσους
δεν πιάνουν τη νόρμα
να έχω το ύφος
του ανθρώπου του αφεντικού
να είμαι ο πιο αντιπαθητικός
στη δουλειά
να μουρμουρίζουν όλοι πίσω μου
μερικοί να με καταριούνται κιόλας
δεν φταίω εγώ
η δουλειά μου είναι
ε τότε φίλε
άλλαξε δουλειά
αν θέλεις να είσαι άνθρωπος
που να σε εκτιμούν. 




Εκλογές

Ενώ όλο το χρόνο
έχω όρεξη να μιλάω
για μένα
και τους συνανθρώπους μου
όταν έρχονται εκλογές
γίνομαι μουγγός
δεν θέλω
να λερωθούν τα λόγια μου
ν' ανακατευτούν
με τα πολιτικά.
Έρχονται 
λένε το παραμύθι τους
κι ύστερα φεύγουν 
λένε πως νοιάζονται για μας
όμως δεν νοιάζονται
είναι ένα θέατρο
που κρατάει ένα μήνα
με σίγουρους πελάτες
θεατές - ψηφοφόρους.




Υδρόγειος

Θα είμαι γυμνός
θα φορέσω το ματωμένο
πουκάμισο σου
αυτό μόνο
θα περπατήσω
σε φλεγόμενους δρόμους
σε δρόμους
της ζωής και του θανάτου
θα υπερβώ
όλα τα πρέπει και τα όχι
με υπερφυσικές δυνάμεις
που θ' αποκτήσω απ' το επέκεινα 
θα εξαφανίσω την αδικία
και την πίκρα
αγαπημένη μου
μόνο εσύ μπορείς να με πληγώσεις
κι εγώ εσένα
σε μια υδρόγειο
πυρακτωμένη. 




Μακροβούτι

Ξάπλωσα να κοιμηθώ
και είδα ένα όνειρο
ξεκίνησα λέει
με το αμαξάκι μου
και τράβηξα
για τη θάλασσα
που έχω δυο χρόνια
να τη δω
έκανα στάση 
στο Λιτόχωρο
και χάζευα τον Όλυμπο
ύστερα Λεπτοκαρυά
και μετά Πλαταμώνα
αφού πήρα προμήθειες
ανέβηκα στο Κάστρο
έφαγα και ήπια
κατέβηκα στη θάλασσα 
έκανα ένα μακροβούτι
κι ακόμα είμαι εκεί. 


*από τη συλλογή Καράβι στον Αλιάκμονα, 
Γρηγόρης Σακαλής,
 εκδ. Ενδυμίων, 
Οκτώβριος 2023



Γρηγόρης Σακαλής

Γεννήθηκε το 1962 στη Στενήμαχο Νάουσας και διαμένει στη Νάουσα. Σπούδασε νομικά στο Α.Π.Θ. Γράφει ποίηση από ανάγκη, όχι επιλογή. Αντιπαθεί τον συντηρητικό και στείρο ακαδημαϊσμό.
 
Προηγούμενες δημοσιεύσεις του στο Τρένο: 
https://trenopoiisis.blogspot.com/search?q=Γρηγόρης+Σακαλής






Σχόλια