Γ. Δ. Σέρμυντ | Στον βυθό σού έχω αφήσει ένα μπαλόνι

 
Micha Bar Am | Sea shore, Gaza beach 1976


Στον βυθό σού έχω αφήσει ένα μπαλόνι
 
Αν είχαμε συναντηθεί
στο διάζωμα
της Ακτής Κονδύλη
λίγο πριν τη στροφή
για Δραπετσώνα
θα μπορούσα να σου δείξω
τι εννοώ
όταν λέω
οι αγκαλιές στα λιμάνια
είναι πάντα κατάκοπες

θα βλέπαμε
για παράδειγμα
πώς ιδρώνουν
οι κόμποι των κάβων
στις σκουριασμένες δέστρες

αν είχαμε συναντηθεί
λοιπόν
καταμεσής του δρόμου
κάποιου λιμανιού
θα εισπνέαμε χαμογελαστοί
τα καυσαέρια των πλοίων
και θα καταλάβαινες
γιατί κάποιοι άνθρωποι
δεν καταφέρνουν
να κόψουν το κάπνισμα

θα με ρωτούσες
τότε
αν γνωρίζω
πόσα ναυτικά μίλια
είναι ένα τσιγάρο δρόμος
κι εγώ θα καμωνόμουν
ότι έχω γυρίσει τη γη
πάνω σε μια κασετίνα
με δεκαεννιά άφιλτρα
 
θα ήταν νύχτα
αλλά
δεν θα ‘χε φεγγάρι
ούτε γαλαξίες να κατοικήσουμε
παρά μονάχα
μια τρύπα του όζοντος
να μας κρύβει τον συγκλονισμό
κι εμείς
αντί γι’ αστέρια
θα μετρούσαμε φανάρια
ένα ένα
όλα τα κόκκινα
απ’ τη σκιά μας
μέχρι το πηδάλιο

πες μου
όμως
έχεις γκαζώσει ποτέ
στη θέα ενός κύματος;

σκέφτομαι και κάτι ακόμα
ότι δηλαδή
εσύ τώρα με διαβάζεις
να αφηγούμαι
μια συνάντηση
που δεν ζήτησες
και μάλλον
ποτέ δεν είχες ανάγκη
κι όμως
είμαι
σίγουρος
σου
λέω
ακούω τον παφλασμό
και οι άνθρωποι γύρω μου
μιλούν γλώσσες ακατανόητες
νομίζω είδα κι έναν γλάρο
να πετάει χαμηλά

και
είναι αλήθεια
τελικά
ότι
όποιος δακρύζει συχνά
βρίσκεται
συχνά
στη θάλασσα.


Γ. Δ. Σέρμυντ

για περισσότερα: https://project-ersilia.net/


Σχόλια