Δημήτρης Γ. Παπαστεργίου | Όλα στο μαύρο

Erich Hartmann - Laser light on nude, 1978/ Magnum Photos

[Σε έρωτα όπου το βλέμμα ρίξω…]


Σε έρωτα όπου το βλέμμα ρίξω,
γκρεμίσματα,
χαλάσματα που ο πόλεμος ξοπίσω του αφήνει. 

(Και τότε εμφανίζομαι στο σκηνικό. Ιδού:
Είμ’ ο τρελός, το αιώνιο μηδέν −
δραπέτης, πάντα, κάποιας τράπουλας ταρώ·
σφυρίζοντας, κρατώ ένα γιασεμί,
και σε γυρεύω). 

Κάτω απ’ τις πέτρες σκορπιοί νηστικοί
τίγκα στο δηλητήριο.

 

 

[Εντός μου η μοναξιά]


Εντός μου η μοναξιά
τόνοι κηροζίνης.

Ένα σου «δεν ξέρω»

άστραψε σπίθα.

   


[Τώρα]


Τώρα
ήθελα να ’μαι από καμιά γωνιά
να σε βλέπω πώς του λες

σ’ αγαπώ.


Ή, να είμαι ο Γκόγια
και να σε ζωγραφίζω.

   

Από την ενότητα
«Ο κατάδεσμος του όχι»

 


Erich Hartmann - Laser light on nude, 1978/ Magnum Photos

[Μικρή πριγκίπισσα]


Μικρή πριγκίπισσα
μου φώτισες τα δάση της ψυχής
μα μόλις έφυγες
ξανά
σκοτάδι και υγρασία.
Βδέλλες μού τρώνε τα όνειρα.
Κι είναι το λιγοστό μου φως
από το άστρο

που δεν θα ταξιδέψουμε ποτέ.

 

Από την ενότητα
«Τρεις φορές το δεκατρία»




Erich Hartmann - Laser light on nude, 1978/ Magnum Photos

 

[Ήθελα να σε θαυμάζω μαγεμένος…]


Ήθελα να σε θαυμάζω μαγεμένος
όπως παιδί σε παιχνιδούπολη,
το κάθε μπράτσο σου
−ίδιο καρβέλι φρέσκο−
να φιλήσω αντίδωρο,
τις μασχάλες σου
που μοιάζουνε μικρά αιδοία
να προσκυνήσω,
τα πόδια σου, τα στήθια σου,
να τα αγγίξω τρυφερά
καθώς ο γλύπτης που χαϊδεύει το αριστούργημά του.

Ήθελα
για μια ολόκληρη ζωή να σε υμνώ
πέντε φορές τη μέρα σαν τον μουεζίνη,
γυμνά τα πέλματά σου
να ηχήσουν στο μωσαϊκό
κάθε πικρού μου Αυγούστου.

Να γράψω ήθελα
όλα τα νέα ποιήματά μου στο κορμί σου
με χείλη, σώμα
και τα χέρια μου που αγάπησες
κι εσύ με τους γλυκούς σου στεναγμούς
να τ’ απαγγέλλεις,
αγαπημένη μου,
πλάσμα συναρπαστικό·
να φωσφορίζουν πάνω σου στ’ όμορφο βάδισμά σου,
να είσαι μια κινούμενη λατρείας συλλογή,
κι όλοι θα διάβαζαν τα ίχνη της πνοής μου,
όλοι θα έψελναν το πόσο σ’ αγαπώ.

Ήθελα
έρωτα να σου κάνω,
αγρίμι κι αγριμάκι,
κι έπειτα −όπως ο πρόσφυγας
που επιστρέφει στην πατρίδα−
να κλάψω αφάνταστα
επάνω στο κορμί σου
για όσα χρόνια
σε στερήθηκαν
τα μάτια μου


Από την ενότητα
«Το εγκόλπιο του καταραμένου ποιητή»

 

Τα ποιήματα είναι από τη συλλογή 
του Δημήτρη Γ. Παπαστεργίου
«Όλα στο μαύρο», εκδόσεις Ρώμη 2022




Δημήτρης Γ. Παπαστεργίου

Ο Δημήτρης Γ. Παπαστεργίου γεννήθηκε το 1968 στη Βέροια. Έχουν εκδοθεί οι ποιητικές συλλογές του: «Η τράπουλα του καλοκαιριού» (εκδ. Ars Poetica, 2012), «Furor Scribendi» (εκδ. Ars Poetica, 2013), «Ο άστεγος της οδού Χαμογέλων» (εκδ. Σαιξπηρικόν, 2015), «Έλαβον» (εκδ. Σαιξπηρικόν, 2017), «Τα μεροκάματα ενός έρωτα» (Εκδόσεις Εντευκτηρίου, 2019), και «Της μιας ανάσας ποιήματα» (εκδ. Κουκκίδα, 2021) ενώ ποιήματα του έχουν δημοσιευθεί σε λογοτεχνικά περιοδικά και ανθολογίες. Η τελευταία ποιητική του συλλογή, «Όλα στο μαύρο», κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ρώμη τον Ιανουάριο του 2022.

Για προηγούμενες επιβιβάσεις του ποιητή στο «Τρένο»: 


Σχόλια