Δημήτρης Γ. Παπαστεργίου | Δύο σονέτα

Rene Burri, 'Portrait of Marilyn Monroe by Andy Warhol', Museum of Modern Art, New York City, 1959 | Magnum Photos

ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΕΡΩΤΙΚΗ
(ΕΞΟΡΙΣΤΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ)


Ειδώλιο κυκλαδίτικο θυμίζεις
σπάνιο γλυπτό σ’ ένα μουσείο ξένο.
Το ξέρεις: μου ’χει γίνει απωθημένο
το βλέμμα σου, απ’ όπου, μ’ εξορίζεις.

Σ’ αρχαίο τώρα κάθομαι εδώλιο
ζευγάρι ετρουσκικό διασκεδάζω
παίζοντας άρπα· κάπως μετριάζω
τον φθόνο, με της Τέχνης το εμβόλιο.

Μετρά χιλιετηρίδες η ερημιά μου.
Θα σπάσουν των μουσείων οι προθήκες
μόλις θελήσεις να βρεθείς κοντά μου

−ποιήματα όταν γίνουν οι συνθήκες−
τότε, η ερωτική κληρονομιά μου
θα επιστρέψει· ως θραύσματ’ από νίκες.





Marc Riboud, 'Spectators look on', World chess championship, Moscow 1960 | Magnum Photos



TURRITOPSIS NUTRICULA


Για το αιώνιο έχω θυσιάσει
κάθε αισθητική κι απόλαυσή μου·
και της κατεύθυνσης την αίσθησή μου
πλέον απώλεσα. Σελήνης χάση

μόνιμη στων ερώτων την κοιτίδα,
κι απλώθηκε σαν πάχνη η αοριστία
στης οικογένειας τη νοσταλγία·
η άβυσσος πια μόνη μου πατρίδα.

Αν εξαιρέσεις τη θερμοκρασία
που με κρατάει εν ζωή και κάτι
αισθάνομαι, όλα τ’ άλλα οφθαλμαπάτη

μοιάζουν: Κυβερνοχώρου ερημία,
τεράστιες αποθήκες δεδομένων 
και οιμωγές φριχτές, καταραμένων.

_________________________

* Σημείωση του ποιητή: 

Η μέδουσα Τurritopsis nutricula έχει την ικανότητα να περνά από το ώριμο ενήλικο στάδιό της, στο ανώριμο στάδιο του πολύποδα και πάλι από την αρχή. Έτσι, ουσιαστικώς, δεν υπάρχει όριο στο προσδόκιμο επιβίωσής της. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, αποτελεί το μόνο γνωστό ζώο το οποίο μπορεί συνεχώς να γυρίζει πίσω το ρολόι του χρόνου. Πηγή: https://www.tovima.gr/2010/03/23/science/i-athanati-medoysa/.





Δημήτρης Γ. Παπαστεργίου



Ο Δημήτρης Γ. Παπαστεργίου γεννήθηκε το 1968 στη Βέροια. Έχει δημοσιεύσει τις ποιητικές συλλογές: «Η τράπουλα του καλοκαιριού» (εκδ. Ars Poetica, 2012), «Furor Scribendi» (εκδ. Ars Poetica, 2013), «Ο άστεγος της οδού Χαμογέλων» (εκδ. Σαιξπηρικόν, 2015), «Έλαβον» (εκδ. Σαιξπηρικόν, 2017) και «Τα μεροκάματα ενός έρωτα» (Εκδόσεις Εντευκτηρίου, 2019), ενώ συμμετέχει με ποιήματά του στα συλλογικά έργα: «Ποιητικός Πυρήνας - Ανθολογία» (εκδ. Ενδυμίων, 2012) και «Ποιητικός και Πεζός Λόγος των Μελών της Εταιρίας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης (1980-2015)», (εκδ. Ρώμη, 2016).


Προηγούμενες επιβιβάσεις του στο Τρένο:
https://trenopoiisis.blogspot.com/search?q=Δημήτρης+Παπαστεργίου



Σχόλια