Γρηγόρης Σακαλής | Κραυγές στην έρημο


Ταξίδι

Χθες όλη τη νύχτα ταξίδευα
πήγα στη Νέα Υόρκη
στο Μανχάταν, τη γέφυρα του Μπρούκλιν
έψαξα να βρω την παρέα των μπητ
μου είπαν πως μετακόμισε δυτικά
στην Καλιφόρνια
πήγα λοιπόν στο Σαν Φρανσίσκο
συνάντησα ένα τεράστιο φεστιβάλ ποίησης
κάθισα και κοιτούσα μαγεμένος
πήγα στο City Lights
βρήκα τον γέρο - Λώρενς
χωμένο στα βιβλία του
μου είπε πως ο Τζακ
είναι στα τελευταία του
κατεστραμμένος απ' το πιοτό
και οι άλλοι κάνουν ταξίδια
σε εξωτικά μέρη
μερικοί με το μυαλό τους
βουτηγμένοι στις ουσίες
μου έδωσε μερικά βιβλία
μου είπε "καλή τύχη"
θα τη χρειαστώ, σκέφτηκα
και πήρα το δρόμο της επιστροφής.



Αλλαγή

Επικρατεί αναβρασμός
στην αποικία
σκότωσαν οι σαμποτέρ
το τριμελές συμβούλιο
κι έμεινε ακέφαλη.
Τρέχουν τώρα οι γραμματείς
και οι συγκλητικοί
να οργανώσουν τη διαδοχή
από το Εθνικό Συμβούλιο
να εκλέξουν τους καινούργιους.
Οι τάξεις έχουν
αυξημένες προσδοκίες
από το νέο συμβούλιο
που θα εκλεγεί
οι δούλοι θέλουν
καλύτερες μερίδες
οι έμποροι λιγότερη φορολογία
μόνο η ανωτέρα τάξη
χαμογελά
γιατί βρέξει - χιονίσει
θα έχει τα προνόμια της
όλοι οι άλλοι
ακόμη και οι φύλακες
και οι ραβδούχοι
περιμένουν κάτι καλύτερο
μα άδικα ελπίζουν
θ' αλλάξουν μόνο τα ονόματα.



Ιερή μανία

Τη νύχτα κοιτώ
τ' αστέρια να χορεύουν
σε μια μουσική συμπαντική
που ασυναίσθητα
μπαίνει μέσα στο σώμα μου
και κυλάει ατέλειωτα
οι ώρες της νύχτας
φαίνονται αιώνες
και όταν επιτέλους χαράζει
βγαίνει ένας ήλιος λατρευτικός
αγκαλιάζει το κορμί μου
το θερμαίνει
δεν έχω ανάγκη από ύπνο
σ' αυτή την ιερή μανία
στην οποία ζω
το καλό και το κακό
φαίνονται σαν να μην υπάρχουν
και ο κόσμος είναι
ένας επίγειος παράδεισος.




 
*από τη συλλογή «Κραυγές στην έρημο», Γρηγόρης Σακαλής,
Ενδυμίων, Οκτώβριος 2020
 




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
    Γρηγόρης Σακαλής
 

Γεννήθηκε το 1962 στη Στενήμαχο Νάουσας και διαμένει στη Νάουσα. Σπούδασε νομικά στο Α.Π.Θ. Γράφει ποίηση από ανάγκη, όχι επιλογή. Αντιπαθεί τον συντηρητικό και στείρο ακαδημαϊσμό. 

Προηγούμενες ποιητικές του συλλογές: Κίβδηλος καιρός, 2008, Πλανόδιον. Θαμμένος στην άμμο, 2010, Πλανόδιον. Πορεία στη γύμνια, 2013, Bookstars. Κυτίο κρυφών ονείρων, 2015, Ενδυμίων. Άχρονη μετάβαση, 2017, Ενδυμίων.  Επίσης μια συλλογή διηγημάτων του σε e-book: Ιστορίες ενός παραμυθά, 2015, easywriter.

 

Σχόλια