Robert Hayden | Soledad

Erich Hartmann, Farmer Resting, 1956 (Centralia, Kansas) | Magnum Photos

Soledad 

(Κι εγώ, εγώ δεν είμαι πια του κόσμου εκείνου)

Γυμνός, ξαπλώνει στο τυφλό δωμάτιο
καπνίζοντας το ένα πίσω απ' τ' άλλο, φωλιασμένος στα ναρκωτικά, στη τζαζ,
όπως ποτέ σε εραστή τη σάρκινη αγκαλιά.

Ο Μάιλς Ντέιβις ατάραχα φυσά για εκείνον:
O pena negra, αισθησιακό Φλαμέγκο μπλουζ·
η λάμψη από φώσφορο σε κόκκινο πηλό, φωνή της Λέιντι Ντέι

(κυρά των ολόμαυρων μανόλιων)
πνιχτά τραγουδάει τη λύπη της και την απώλεια και το αντίο,
κλαίει χωρίς δάκρυα τον πόνο απ' όπου οι δολεροί

δικοί του δεσμοφύλακες τον λύσανε για λίγο.
Οι φόβοι του και ο λειψός εαυτός του
τον περιμένουν κάτω στους δρόμους του οπουδήποτε. 

Κρύβεται στη σκοτεινή μεριά του φεγγαριού,
ζητάει καταφύγιο σ' ένα κελί χρωματιστό γυαλί,
πετάει σε μια χωρίς ρολόγια χώρα των κρυστάλλων. 

Μόνο το φάντασμα της Λέιντι Ντέι ξέρει πού
‘ναι χωμένος. Μόνο η μουσική. Κι αυτός κουνιέται ρυθμικά
ω κουνιέται: πέρα από τέλεια αθάνατος τώρα.


                                        _________

                                              * Λέιντι Ντέι: Η Μπίλι Χόλιντεϊ 
                                        μετάφραση: Μαρία Θεοφιλάκου

                                                  


Soledad 

(And I, I am no longer of that world)

Naked, he lies in the blinded room
chainsmoking, cradled by drugs, by jazz
as never by any lover's cradling flesh.

Miles Davis coolly blows for him:
O pena negra, sensual Flamenco blues;
the red clay foxfire voice of Lady Day

(lady of the pure black magnolias)
sobsings her sorrow and loss and fare you well,
dryweeps the pain his treacherous jailers

have released him from for a while.
His fears and his unfinished self
await him down in the anywhere streets.

He hides on the dark side of the moon,
takes refuge in a stained-glass cell,
flies to a clockless country of crystal.

Only the ghost of Lady Day knows where
he is.  Only the music.  And he swings
oh swings:  beyond complete immortal now.






             Robert Hayden
            

_________________________




Σχόλια