βαθύτερα μες στον χειμώνα: Ματσούο Μπασό (5 χαϊκού)



Jo Ractliffe (2007), Details of tiled murals at the Fortaleza De São Miguel



Πάει κι αυτό το φθινόπωρο.
Ένα σύννεφο κι ένα πουλί
μεγαλύτερος.


           * * *
  

Έβρεξε σήμερα.
Η μαϊμού είχε ένα βλέμμα!
Σαν να 'λεγε: «δώστε μου κάποιος ένα πανωφόρι!» 


           * * *


Το άλογό μου καλπάζει στα χωράφια.
Είμαι κι εγώ μεσ' στην εικόνα!
Ακούτε;


           * * *


Τι καθαρό φεγγάρι!
Και να το σέρνει έτσι στη σκόνη
αυτός ο μοναχός!


           * * *


Αρρώστησα.

Μόνο τα όνειρά μου
συνεχίζουν το ταξίδι
σ' αυτήν την ερημιά1.


^από το βιβλίο «Μόνο τα όνειρά μου συνεχίζουν», 
Ματσούο Μπασό (59 Χαϊκού)
μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας 
Εκδόσεις Ερατώ
____________________________

1 το τελευταίο Χαϊκού που έγραψε 
ο Μπασό, λίγο πριν πεθάνει (ΣτΜ)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Matsuo Bashō (όρθιος)

1644-1694





Σχόλια